JĘZYKI OBCE
Ja … Ty… My…
Nasze EduLab s.c.
powstało z potrzeby uczenia dzieci i dorosłych uczenia się, wspierania ich rozwoju
w niełatwym świecie, pozwolenia zatrzymania się na chwilę i pomyślenia o sobie,
swoich potrzebach oraz otaczającym nas świecie.
Języki angielski i
niemiecki dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Dzieci w wieku przedszkolnym od 3 do 6 lat uczą się
przede wszystkim przez zabawę i ruch, co jest zgodne z ich naturalnymi
potrzebami i fazą rozwoju w jakiej się znajdują. Na tym etapie najważniejsze
jest aby dzieci lubiły chodzić na zajęcia, były ciekawe tego co się wydarzy, co
się będzie działo. Dlatego na zajęciach uczymy się nowych słówek i powtarzamy
je śpiewając, tańcząc, uczący się
rymowanek, bawiąc się, rysując,
wycinając i klejąc. Sympatia dzieci do języka przerodzi się na kolejnych
etapach edukacyjnych w chęć aktywnego poszerzania umiejętności i wiedzy w
zakresie języków obcych. Zaprocentuje również fakt, że dzieci zaczną kontakt z
językiem obcym już w wieku przedszkolnym, ponieważ na tym etapie ich mózgi są
chłonne i dzieci uczą się niejako biernie. Tą bierną stronę języka dzieci
opanowują najszybciej - rozumieją komunikaty, choć nie potrafią jeszcze się
nimi posługiwać. Aby maluchy mogły się porozumiewać językiem w sposób czynny
muszą przejść przez pierwsza fazę poznawania języka w ramach, której mają
okazję osłuchać się w języku obcym i oswoić z nim. Na tym etapie dzieci muszą
nauczyć się rozpoznawać słowa i proste zwroty, intonację, akcent i melodię
języka. Mając takie podstawy przechodzą na kolejny etap czyli prostych form
komunikacji czynnej.
Kolejny ważny aspekt to częstotliwość kontaktu z
językiem, która wpływa na efektywność i szybkość uczenia się. Rozpoczęcie nauki
pierwszego języka obcego na etapie przedszkolnym pozwoli na rozpoczęcie nauki
drugiego języka na kolejnym etapie czyli w pierwszych klasach szkoły
podstawowej. Umiejętność posługiwania się kilkoma językami obcymi jest w
dzisiejszych czasach potrzebna i coraz bardziej powszechna.
Wyniki badań naukowców z University College w
Londynie wskazują, że:
uczenie się języków obcych zmienia szare obszary
mózgu odpowiedzialne za przetwarzanie informacji
mózg jeśli jest stymulowany to ma możliwość zmiany struktury, a sam efekt
nazywany jest plastycznością
osoby, które opanowały język w młodym wieku mają
najbardziej rozwiniętą szarą strefę mózgu spośród wszystkich grup wiekowych.
W
dzisiejszych czasach wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważna
jest umiejętność posługiwania się przynajmniej
jednym językiem obcym i to najlepiej
językiem angielskim. Mamy świadomość, że komunikatywna znajomość języka
angielskiego w mowie i piśmie to przede wszystkim podstawowe wymagania
pracodawców, to także poczucie niezależności podczas służbowych oraz prywatnych
podróży zagranicznych, to możliwość uczenia się i pracowania za granicą,
korzystania z zagranicznych stypendiów, czyli rozwój. Ale to także, zwiększenie mocy twojego mózgu i
przeciwdziałanie jego starzeniu się. Młodzież i dorośli, którzy płynnie
posługują się językami obcymi są bardziej elastyczni umysłowo, kreatywni, mają
umiejętność myślenia wyższego, rozwiązywania problemów, mają też większą wiedzę
na temat tego jak radzić sobie w zmieniającym się świecie. Posługiwanie się dwoma językami
wg. naukowców z Uniwersytetu w Chicago eliminuje skłonność do podejmowania
złych decyzji. Dwujęzyczne osoby są bardziej pewne swoich wyborów po
przemyśleniu ich w drugim języku, kiedy zweryfikują czy wnioski, które wysunęły
są prawdziwe. Nauka języka obcego to także poznawane kultury i historii innych
krajów, co stwarza możliwość łatwiejszego zrozumienia indywidualnych zachowań,
społeczności – to otwartość na innych ludzi i chęć zawierania nowych
znajomości, czasem przeradzających się w przyjaźnie na całe życie.
Jak
uczymy? Przede wszystkim poznajemy
Ciebie i twoje potrzeby, wspólnie ustalamy cele i tempo pracy. Nawiązujemy
relację z Wami, poznajemy się co ułatwia dzieciom , młodym ludziom a także
dorosłym przyswojenie wiedzy, a nam trenerom kierować procesem nauczania i
uczenia się. Rozwijamy wszystkie
umiejętności czytanie, słuchanie, posługiwania się gramatyką poprzez rozmowy
indywidulane z trenerem oraz prace w parach z uczestnikami zajęć. Stosujemy
metody coachingowe oraz pokazujemy jak się uczyć, tak aby proces ten był jak
najbardziej przyjemny, a efekty i satysfakcja szybko widoczne.
Komentarze
Prześlij komentarz
Twój komentarz jest dla nas wskazówką do ciagłego doskonalenia jakości naszych usług.