JĘZYKI OBCE

Znalezione obrazy dla zapytania niemiecki i angielski galeria




Ja … Ty… My…


Nasze EduLab s.c. powstało z potrzeby uczenia dzieci i dorosłych uczenia się, wspierania ich rozwoju w niełatwym świecie, pozwolenia zatrzymania się na chwilę i pomyślenia o sobie, swoich potrzebach oraz otaczającym nas świecie.

Języki angielski i niemiecki dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Dzieci w wieku przedszkolnym od 3 do 6 lat uczą się przede wszystkim przez zabawę i ruch, co jest zgodne z ich naturalnymi potrzebami i fazą rozwoju w jakiej się znajdują. Na tym etapie najważniejsze jest aby dzieci lubiły chodzić na zajęcia, były ciekawe tego co się wydarzy, co się będzie działo. Dlatego na zajęciach uczymy się nowych słówek i powtarzamy je  śpiewając, tańcząc, uczący się rymowanek, bawiąc się,  rysując, wycinając i klejąc. Sympatia dzieci do języka przerodzi się na kolejnych etapach edukacyjnych w chęć aktywnego poszerzania umiejętności i wiedzy w zakresie języków obcych. Zaprocentuje również fakt, że dzieci zaczną kontakt z językiem obcym już w wieku przedszkolnym, ponieważ na tym etapie ich mózgi są chłonne i dzieci uczą się niejako biernie. Tą bierną stronę języka dzieci opanowują najszybciej - rozumieją komunikaty, choć nie potrafią jeszcze się nimi posługiwać. Aby maluchy mogły się porozumiewać językiem w sposób czynny muszą przejść przez pierwsza fazę poznawania języka w ramach, której mają okazję osłuchać się w języku obcym i oswoić z nim. Na tym etapie dzieci muszą nauczyć się rozpoznawać słowa i proste zwroty, intonację, akcent i melodię języka. Mając takie podstawy przechodzą na kolejny etap czyli prostych form komunikacji czynnej.
Kolejny ważny aspekt to częstotliwość kontaktu z językiem, która wpływa na efektywność i szybkość uczenia się. Rozpoczęcie nauki pierwszego języka obcego na etapie przedszkolnym pozwoli na rozpoczęcie nauki drugiego języka na kolejnym etapie czyli w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Umiejętność posługiwania się kilkoma językami obcymi jest w dzisiejszych czasach potrzebna i coraz bardziej powszechna.
Wyniki badań naukowców z University College w Londynie wskazują, że:
*     uczenie się języków obcych zmienia szare obszary mózgu odpowiedzialne za przetwarzanie informacji
*     mózg jeśli jest stymulowany  to ma możliwość zmiany struktury, a sam efekt nazywany jest plastycznością
*     osoby, które opanowały język w młodym wieku mają najbardziej rozwiniętą szarą strefę mózgu spośród wszystkich grup wiekowych.
W dzisiejszych czasach wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważna jest umiejętność posługiwania się  przynajmniej jednym językiem obcym  i to najlepiej językiem angielskim. Mamy świadomość, że komunikatywna znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie to przede wszystkim podstawowe wymagania pracodawców, to także poczucie niezależności podczas służbowych oraz prywatnych podróży zagranicznych, to możliwość uczenia się i pracowania za granicą, korzystania z zagranicznych stypendiów, czyli rozwój. Ale to także,  zwiększenie mocy twojego mózgu i przeciwdziałanie jego starzeniu się. Młodzież i dorośli, którzy płynnie posługują się językami obcymi są  bardziej elastyczni umysłowo, kreatywni, mają umiejętność myślenia wyższego, rozwiązywania problemów, mają też większą wiedzę na temat tego  jak radzić sobie w zmieniającym się świecie. Posługiwanie się dwoma językami wg. naukowców z Uniwersytetu w Chicago eliminuje skłonność do podejmowania złych decyzji. Dwujęzyczne osoby są bardziej pewne swoich wyborów po przemyśleniu ich w drugim języku, kiedy zweryfikują czy wnioski, które wysunęły są prawdziwe. Nauka języka obcego to także poznawane kultury i historii innych krajów, co stwarza możliwość łatwiejszego zrozumienia indywidualnych zachowań, społeczności – to otwartość na innych ludzi i chęć zawierania nowych znajomości, czasem przeradzających się w przyjaźnie na całe życie.
Jak uczymy?  Przede wszystkim poznajemy Ciebie i twoje potrzeby, wspólnie ustalamy cele i tempo pracy. Nawiązujemy relację z Wami, poznajemy się co ułatwia dzieciom , młodym ludziom a także dorosłym przyswojenie wiedzy, a nam trenerom kierować procesem nauczania i uczenia się.  Rozwijamy wszystkie umiejętności czytanie, słuchanie, posługiwania się gramatyką poprzez rozmowy indywidulane z trenerem oraz prace w parach z uczestnikami zajęć. Stosujemy metody coachingowe oraz pokazujemy jak się uczyć, tak aby proces ten był jak najbardziej przyjemny, a efekty i satysfakcja szybko widoczne.




Komentarze

Popularne posty