Znalezione obrazy dla zapytania terapia pedagogiczna zdjecia

Terapia pedagogiczna – a co to takiego?

Dzieci mające specyficzne trudności w uczeniu się potrzebują rzecz jasna specjalistycznej terapii aby móc lepiej funkcjonować tak w środowisku szkolnym, szczególnie edukacyjnym, jak i domowo-społecznym. Żeby jako dziecko w wieku szkolnym było w stanie doganiać pod każdym względem swoich zdrowych rówieśników, a w życiu dorosłym mogło brać żywy udział w życiu towarzyskim                        i odnajdywało się w robieniu bieżących opłat, np. za mieszkanie, nie bać się urzędów, banków, czy sądów i podpisywać różnego rodzaju umowy ze zrozumieniem.
Terapia pedagogiczna- to proces długotrwałych oddziaływań, szereg całościowych działań                                  o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowanie trudności, przyczyn                i objawów niepowodzeń szkolnych, nastawionych na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do dalszego działania, do obowiązków szkolnych. Terapia ta dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych.
Nadrzędnym, najważniejszym celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie ogólnego rozwoju  dziecka – umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i poznawczego. Poszczególne, pozostałe mniejsze cele terapii to: wzmacnianie pozytywne dziecka, dodawanie wiary we własne możliwości, wyrabianie odpowiedniego podejścia do obowiązków szkolnych, syntetyczności i odpowiedniej motywacji do pracy, ułatwianie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym, poprzez korygowanie zaburzonych sfer.
W procesie terapii pedagogicznej nasi terapeuci zwracają szczególna uwagę na usprawnianie u dziecka jego percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci wzrokowej                                 i słuchowej, sprawności ruchowej zarówno w obrębie motoryki małej – sprawności ręki, jak i motoryki dużej, dotyczącej całego ciała, usprawniania grafomotorycznego, ćwiczenia koncentracji uwagi                            i orientacji w przestrzeni. Bardzo ważna jest systematyczność, obowiązkowość i intensywność oddziaływań terapeutycznych. W naszym przypadku sprawdza się metoda „drobnych kroczków”, powoli, inspirowania i motywowania, a także eliminowania frustracji dziecięcej i doceniania za włożony wkład. Na naszych zajęciach panuje pełna zaufania, akceptacji i pogodna atmosfera.
Diagnoza pedagogiczna

W EduLab s.c. nasi specjaliści mogą przeprowadzić diagnozę pedagogiczną, której celem jest określenie rodzaju i przyczyn niepowodzeń szkolnych doświadczanych przez dziecko. Badanie pedagogiczne obejmuje ocenę umiejętności czytania oraz pisania, a także znajomość zasad ortografii  i poziom podstawowych wiadomości z j. polskiego i matematyki w oparciu o przeprowadzone testy specjalistyczne oraz analizę dostarczonych wytworów szkolnych. Ponadto na proces diagnozy składa się rozmowa z rodzicem (opiekunem prawnym) i dzieckiem oraz obserwacja dziecka w trakcie badania.
Diagnoza ta ukazuje stan wiedzy i praktycznych umiejętności szkolnych ucznia, a także przedstawia faktyczny poziom nabytych sprawności w odniesieniu do wymagań programowych klasy, do której dziecko uczęszcza. Opinia wydawana po badaniu jest opisem badanego, podaje istotne cechy jego funkcjonowania oraz zawiera zalecenia, czyli plan pomocy. Uzyskane w procesie diagnozy informacje stanowią podstawę do udzielania porad dla rodziców na użytek wspierania indywidualnego rozwoju dziecka w jego środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. Działania te mają charakter: profilaktyczny, korekcyjny, terapeutyczny, psychoedukacyjny i wychowawczy. Badanie pedagogiczne przeznaczone jest dla dzieci i młodzieży na każdym etapie edukacyjnym.


Komentarze

Popularne posty